İzleyiciler

22 Aralık 2011 Perşembe

İLK ŞEKER HAMURUM

 KURABİYE TARİFİ

Malzemeler

25-30 adet kurabiye için

1 yumurta
125 gr pudra şekeri
250 gr tereyağ
520 gr un

Hazırlanışı

Yağınız oda sıcaklığında olursa mikserle çırpmanız ya da elde yoğurmanız çok kolaylaşır. Hamurun çok kabarmasını istemediğimiz için dikkat ettiyseniz malzemelerin arasında kabartma tozu yada karbonat yok. Kabarmasına gerek olmadığı için unu elemenize de gerek yok. Yumurta,pudra şekeri ve tereyağı mikserle çırpın. elinizle de yoğurabilirsiniz ama ellerinizin ısısı yüksekse, sıcak ellere sahipseniz yağ gerektiğinden fazla yumuşayıp hamurunuz daha fazla un istemesine sebep olacaktır. Karışıma en son yavaş yavaş unu ekleyip elinizle yoğurmaya başlayabilirsiniz. Un ölçüsü yeterli geliyor ama hamurunuz yumurtanın büyüklüğüne ya da biraz önce bahsettiğim gibi elinizin sıcaklığına bağlı olarak yetmediğini düşünüyorsanız biraz daha un ekleyebilirsiniz. Hamurun olduğunu anlamanın en güzel yolu iki parmağınızla sıktığınızda parmaklarınıza yapışmıyorsa olmuş demektir. Hamuru serçe parmak kalınlığında açtıktan sonra dilediğiniz kalıpla şekiller verip önceden ısıtılmış 175 derece fırında kenarları pembeleşene kadar pişirin. Kenarları pembeleşince çıkarırsanız çok sert olmayan çocuklarınızın da rahatça yiyebileceği yumuşaklıkta kurabiyeleriniz olur. Kıtır kıtır olsun istiyorsanız üstünün tamamen pembeleşmesi gerekir. SEVGİLİ ÖZGE NİN TARİFİ BURADAN LİNK ATMAYI ÖĞRENEMEDİĞİM İÇİN ÖĞRENİNCE YAZARIM ADRESİ ŞİMDİDEN ÖZÜRDİLERİM


  • İlk denemeleri mi, kızım ile arasında beş ay olan kuzeni eren için denedim. ama inanın onunki ler daha güzel oldu. hani tecrübe kazandım, ama hamile olduğum için. bi çok şeyden vazgeçtim:(
  • Biberon kalıbını pek beğenmedim ama başka da çeşit yoktu(zaten ilerleyen zamanda ben onu diş kalıbı bulamadığım için pense ile diş kalıbına çevirdim:))
  • Araba kalıbı da oyun hamuru kutusundan.en güzeli de o oldu bence
  • Şefaf poşet bulamadığım dan tüle sardım kurabiyeleri fena da olmadı
  • Dondurma kutusuna dizdim paketledim.
  • Şeker hamurunu hazır aldım 5 renk.pudra şekeri ile açtım
  • Şekil veren merdane ile bazılarının üzerinden geçtim
  • Gene aynı kalıp ile kestim ve temiz bir fırça ile şeker hamurunun altına SU sürdüm
  • Yapıştırdım kuruyunca paketledim
  • Sevgili funda yukarıdaki verdiğim kurabiye tarifi ni çok zor buldum
  • En kolayı ve en güzeli taş gibi gözüküyor.ama çok güzel oluyor çok araştırdım
  • Cup diye bi ölçü birimi ile veriyorlar bu gene iyi gram usulü:))
  • Tereyağdan hoşlanmayanlar için trakyabirliğin BİRMA ile de yakın bi sonuç veriyor.

2 yorum:

  1. Canım, çok şeker olmuşlar :) Kurabiye kısmını güzel anlatmışsın ama renkli kısımlarını nasıl yaptığını anlatmamışsın. Bir de ölçüleri bardak ölçüsüyle verseydin keşke :)

    YanıtlaSil
  2. Hemen ekliyorum fundacım:)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...