İzleyiciler

22 Temmuz 2012 Pazar

BEYAZ DÜŞ

                    Mübarek  Ramazan ayımızı bol sevaplar ile geçirelim inşallah

  • Çok keyifle yaptığım bi sütlü tarifi paylaşmak istiyorum,tatlısız geçmeyen şu iftarlar da ilaç gibi geldi bana


  •    Tiramisu desem değil,muhallebi desem değil,tavuk göğsü hiç değil sevgili SAKA KUŞUnun da dediği gibi beyaz düş kendileri.. tarifi aynen yayınlıyorum.inşallah denersiniz.

   Test edilip, onaylanmış bir tarifle karşınızdayım. Yapımı çok kolay… Sütlü tatlıları sevenler için çok hafif, yerken bitmesini istemeyeceğiniz bir tatlı diyebilirim. Ölçülere uygun yaparsanız, sizi hayal kırıklığına uğratmayacak bir tatlı, güvenin bana. Üçüncü denemem ve üçünde de aynı kıvamı yakaladığım için gönül rahatlığı ile yapmanızı öneriyorum.

     İlk denememi, aşağıda da belirttiğim gibi tupperın pasta kalıbında yapmıştım. Bu sefer, tek kullanımlık mika bardaklarda yaptım. Buzdolabında daha az yer kapladığından çok kullanışlı.
     Bu tariften toplam 12 adet beyaz düşüm oldu.
     Tarif bana ait .

Malzemeler:
- 1 litre süt
- 1 su bardağı + 2 yemek kaşığı un (180 gr )
- 1 su bardağı + 2 yemek kaşığı şeker ( 250 gr )
- 2 adet yumurta sarısı
- 2 paket vanilya
- 1 paket krema ( 200 ml )
- 2 yemek kaşığı labne peynir ( 85 gr )
- 60 gr teremyağ
- 2 paket eti kakaolu bisküvi

Hazırlanışı:
1. Bisküviler, rondodo çekilerek, toz haline getirilir.
2. Süt, un, şeker, vanilya ve yumurta sarıları bir tencereye konularak, mikserle çırpılır.
3. Mikserle çırpıldıktan sonra kısık ateşte, muhallebi kıvamına gelinceye kadar, tel çırpıcı ile karıştırılır.
4. Baloncuklar çıkmaya başlayınca, tencere ocaktan alınır.
5. Teremyağ ve labne peyniri, tencereye konularak, tel çırpıcı ile karıştırılır.
6. Ayrı bir kapta krema, mikserle koyulaşıncaya kadar çırpılır. (en fazla 5 dakika)
7. Krema da tencereye aktarılarak mikserle, 10-15 dakika karıştırılır.
8. İçine koyacağınız; kase, fincan, kadeh veya tek kullanımlık kaplara, en altta bisküvi tozu, üzerine krema  
    karışımı, tekrar bisküvi tozu olacak şekilde koyabilirsiniz.
9. Buzdolabında en az 1 saat bekletilerek, soğuk olarak servis edilir.








Not:
- Bisküvi tozlarından arta kalanları, buzdolabı poşedine koyarak muhafaza edebilirsiniz.

- İsterseniz, pasta kalıbına koyarakta yapabilirsiniz. İlk denememi, tupperın pasta kalıbında yaptım. Kalıbı önce ıslattım, tüm bisküvi tozunu alta yaydım ve üzerine krema karışımını boşaltım. Buzlukta 4-5 saat beklettim. Misafirlerim geldiğinde, servis tabağına ters çevirdim. 

-  Dikkat etmeniz, bu karışım donsa da mozaik pasta gibi kesilmiyor. Servis tabağında hafifden yayılmaya başlıyor. Bu yüzden servis tabağınızı, biraz büyükçe, kenarlarından taşmayacak şekilde seçerseniz, benim gibi kremaları masadan toplamak zorunda kalmazsınız. Ayrıca büyük servis kaşığı ile ikram etmeniz gerekiyor.





  • ELLERİNE SAĞLIK SAKA KUŞU....

2 yorum:

  1. Ne guzel olmus kakaolu biskuvim olsaydi deneyebilirdim..sutlu tatlilara bayilirimmmm..canim cekti inan kalplerde cok egzotik olmus hani :)

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlık canım, valla nefis görünüyor! Ben pek tatlı sevmem, sütlü ve hafif tatlıları severim.Bazen de cnaım tiramusu çeker :) Bu tam bana hitap eden bir tatlı olmuş gerçekten.İlk fırsatta denemem lazım.

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...